Δωρεάν Μεταφορικά άνω των 49€

Πώς και γιατί να ξεκινήσεις χειμερινή κολύμβηση σήμερα

Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν τη χειμερινή κολύμβηση, δηλαδή την κολύμβηση πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες. Και όχι άδικα! Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η κολύμβηση κατά τη χειμερινή περίοδο έχει ευεργετικές ιδιότητες, τόσο για την σωματική όσο και για την ψυχική υγεία μας. Αρκεί να γίνεται προσεκτικά και με την κατάλληλη προετοιμασία.

Τα οφέλη της χειμερινής κολύμβησης

Τα οφέλη της χειμερινής κολύμβησης είναι πολλαπλά. Πιο συγκεκριμένα: 

  1. Ψυχική Ευεξία: Κατά τη χειμερινή κολύμβηση απελευθερώνουμε ενδορφίνες, τις λεγόμενες ορμόνες της ευτυχίας. Έτσι βελτιώνεται η ψυχική μας διάθεση, ανεβαίνει η ψυχολογία μας και πέφτουν τα επίπεδα του άκρως επιβαρυντικού άγχους.
  2. Τόνωση Ανοσοποιητικού: Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι χειμερινοί κολυμβητές αρρωσταίνουν πολύ σπάνια. Αυτό συμβαίνει επειδή το κρύο νερό ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα. Ο οργανισμός παράγει σε μεγαλύτερο βαθμό λευκά αιμοσφαίρια, τα οποία συμβάλλουν στην άμυνα του οργανισμού, ειδικά κατά του δύσκολους χειμερινούς μήνες.
  3. Μείωση των λοιμώξεων του αναπνευστικού: Σύμφωνα με επιστημονική μελέτη, η χειμερινή κολύμβηση μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες προσβολής από λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος. Οι λοιμώξεις του λαιμού, της τραχείας ή των πνευμόνων (βρόγχων), είναι ένα φαινόμενο αρκετά σύνηθες. Οι περισσότερες από αυτές οφείλονται σε κάποια ιογενή λοίμωξη. Τα άτομα που πραγματοποιούν άσκηση στο κρύο νερό έχουν 40% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν αναπνευστικά προβλήματα. Ακόμη και μια ενδεχόμενη λοίμωξη διαρκεί πολύ λιγότερο και με ηπιότερα συμπτώματα.
  4. Βελτίωση της ποιότητας του ύπνου: Το κρύο νερό τονώνει το νευρικό σύστημα. Παράλληλα συμβάλλει καθοριστικά στη διαδικασία ξεκούρασης του σώματος. Αυτό το αίσθημα ηρεμίας έχει ως επακόλουθο έναν καλύτερο και πιο ποιοτικό ύπνο.
  5. Αύξηση του Μεταβολισμού: Το κολύμπι σε κρύο νερό “υποχρεώνει” το σώμα να δουλεύει περισσότερο, προκειμένου να παράγει θερμότητα και να παραμένει ζεστό. Η μεγαλύτερη σωματική ενεργοποίηση αυξάνει τις καύσεις του οργανισμού. Έτσι καίμε πιο γρήγορα θερμίδες και χάνουμε πιο εύκολα το περιττό βάρος και λίπος.
  6. Ανακούφιση των σωματικών πόνων: Το κολύμπι επιδρά θετικά στην ενδυνάμωση των μυών, στην ευλυγισία των αρθρώσεων, καθώς και στη γενικότερη βελτίωση της στάσης του σώματος. Επίσης, ανακουφίζει από διάφορες ρευματικές παθήσεις και άλλες μυοσκελετικές νόσους.
  7. Σύσφιξη του δέρματος: Η χαμηλή θερμοκρασία του νερού επιδρά θετικά στη σύσφιξη του δέρματος. Σε συνδυασμό με τη συνεχή έκθεση στον ήλιο, συμβάλλει στη δημιουργία ενός σφριγηλού σώματος, γεμάτου λάμψη και υγεία.

Τι να προσέξετε ως χειμερινοί κολυμβητές

Παρά τα πολλαπλά οφέλη, υπάρχουν στη χειμερινή κολύμβηση κίνδυνοι τους οποίους πρέπει να προσέξουμε, προκειμένου να προστατέψουμε την υγεία μας και τους εαυτούς μας.

Αρχικά, πριν κάποιος αποφασίσει να ξεκινήσει χειμερινή κολύμβηση, θα πρέπει να κάνει έναν απαραίτητο ιατρικό έλεγχο, διότι αν πάσχει από διάφορες καρδιαγγειακές παθήσεις, μορφές πνευμονοπάθειας ή διαβήτη, τότε θα πρέπει να την αποφύγει.

Επιπλέον, η χειμερινή κολύμβηση, αν δεν γίνει σωστά και με σταδιακή κλιμάκωση της άσκησης, προκαλεί υποθερμία. Μπορεί να προκαλέσει, δηλαδή, πτώση της θερμοκρασίας κάτω από 35 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα να έχουμε τρέμουλο, χλωμό δέρμα, αίσθημα κόπωσης και ζαλάδα.

Το λεγόμενο σοκ του κρύου νερού εμφανίζεται συχνά, ακόμα και σε άτομα που ασχολούνται συστηματικά με τη χειμερινή κολύμβηση. Είναι αντίδραση του οργανισμού κατά την απότομη πτώση στο ψυχρό νερό. Υπό συγκεκριμένες συνθήκες, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αναπνευστικά και καρδιαγγειακά προβλήματα, τα οποία, σε οριακές περιπτώσεις, μπορεί να είναι απειλητικά ακόμα και για την ίδια τη ζωή μας.

Τέλος, θα πρέπει, γενικότερα, να κολυμπάμε με σύνεση και να μην εξαντλούμε τον οργανισμό μας. Σε περίπτωση που νιώσετε δυσφορία, βγείτε αμέσως από το νερό και να πηγαίνετε σε ένα ζεστό περιβάλλον. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να δίνουν οι αρχάριοι, οι οποιοι δεν έχουν συνηθίσει την άμεση επαφή με τόσο χαμηλές θερμοκρασίες.

Διάλεξε τον κατάλληλο εξοπλισμό χειμερινής κολύμβησης

Εφόσον πήρες την απόφαση να ξεκινήσεις χειμερινή κολύμβηση, τότε θα πρέπει να επενδύσεις στον κατάλληλο εξοπλισμό. Χρειάζεται να προετοιμαστείς κατάλληλα για να “αντέξεις” τις εντελώς διαφορετικές συνθήκες.

Το σημαντικότερο είναι να μπορείς να διατηρήσεις τη θερμοκρασία του σώματος σου, για αυτό μην ξεχάσεις να φορέσεις το σωστό σκουφάκι κολύμβησης, να πάρεις ένα κατάλληλο μαγιό για χειμερινή κολύμβηση και, γενικότερα, μια ενδεδειγμένη στολή για χειμερινή κολύμβηση. Επίσης, είναι επιβεβλημενο με το που βγεις από το νερό να φροντίσεις να φορέσεις ζεστά ρούχα. Να έχεις μαζί σου ένα μπουρνούζι, ισοθερμικά ρούχα, μπουφάν και παπούτσια, έτσι ώστε να επανέλθει το σώμα σου, άμεσα και ομαλά, στην επιθυμητή κατάσταση. Με την BoldBody η χειμερινή κολύμβηση μπορεί να γίνει ο επόμενος τρόπος σωματικής άσκησης και ψυχολογικής χαλάρωσης. Εκεί θα βρεις ό,τι χρειάζεσαι από εξοπλισμό για να ξεκινήσεις άμεσα τις χειμερινές σου βουτιές!

Καλάθι αγορών (0)

Καλάθι